01 november 2009

Oreo muffins

Oreo Muffin

Jeg fant en nydelig oppskrift på oreo kake for en tid tilbake. Den var ganske komplisert, men god. Jeg hadde faktisk ikke smakt oreo kjeks før jeg lagde den.

I kveld ble jeg litt “snokjin” som man sier på Smøladialekt. Lyst på noe godt. Det er liksom ikke matlaging som opptar tiden min om dagen et par dager før eksamen, men jeg fikk laga disse muffinsene på 5 min(+15 i ovnen da), så de er veldig enkle. Nå har jeg altså forsøkt å utvidet bruksområdet på oreo kjeks til muffins også.

 

Oppskrift på oreo muffin. Du trenger:

  • 1/2 dl smeltet smør
  • 4,5 dl hvetemel
  • 1 ts bakepulver
  • 1 ts vaniljesukker
  • 2,5 dl melk
  • 1-2 egg
  • 1,5 dl sukker
  • 8 oreokjeks
  • Noen biter melkesjokolade

1) Ha alt det tørre, (mel, bakepulver, vaniljesukker, sukker) i en bolle.

2) Bland det våte (smør, egg, melk) i et litermål eller hva du måtte ha og rør det sammen.

3) Det våte og tørre blandes sammen i bollen, røren trenger ikke være helt glatt…

4) Ta 4 av oreokjeksene og smuldre de grovt, ha de så i røren.

5) Hell røren i muffinsformene. Legg i en (STOR) bit melkesjokolade og en halv kjeks på toppen.

6) Stekes på 215 C i ca 15 min

Er du begeistra for Oreo da?

4 kommentarer:

Katrine sa...

SV: Tusen takk for det! :)

ååh jeg elsker oreo kjeks! kjempe digg. De muffinsene så ikke dårlig ut altså! hehe

LisA sa...

oreokjeks er godt!! orekjeksene med hvit sjokolade utenpå er nam nam, men dog det holder som regel med en eller to for dem er mektige ;)

MarthaChristin sa...

Takk for kommentaren :)
Nå har jeg endelig fått tilgang til bloggen igjen, men jeg kommer nok til å flytte den etterhvert, for jeg regner med å få problemer igjen.

Så gøy at du studerer i Danmark. Du er jammen meg heldig :) Litt nærmere hjemme liksom ;) Ikke det at det ikke er spennende å være et helt annet sted, men det er jo et fryktelig langt studie, så det er jo deilig å være litt nærmere fedrelandet :)

Håper studiene går supert og gleder meg til å lese mer på bloggen din :)

Unknown sa...

åååååå...jeg elsker oreo-kake, det er en stor favoritt her i huset! så nå må jeg prøve oreomuffinsene også. takk for tipset.
(og bra at du fikk nøklene...)