19 mars 2009

Bazar

Etter at jeg hadde hatt undervisning i går dro jeg en liten tur på trening før jeg stakk innom Bazar fyn for å handle litt grønnsaker. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive plassen. Det er en slags stor hall som er inndelt i flere ulike forettninger som fører både tøy, leker, fisk, kjøtt og grønnsaker. Alt med et litt “eksotisk” preg. Litt spesiel plass å handle, som å komme til et annet land. Hyggelig er det også. Om du kjøper til en butikk, kan du være sikker på at nabo butikken slår til med et enda bedre tilbud. I går var det tydeligvis ananas de hadde fått inn et stor parti av, etter at jeg først skulle få 2 for 20, skulle jeg få 2 for 10, før han jeg opprinnelig handla til bare ga meg en i stedet for. Han renska den til og med i ananas maskina (!) si...På den andre siden slår de ikke inn varene i kassa og man kan hvertfall ikke betale med kort! Er vel sikkert en grunn til at det er litt billig...

Men gode ferske grønsaker har de, en litt spesielt opplevelse og en og annen røverhistorie får man også med på kjøpet.

2 kommentarer:

Linn Renate sa...

Hadde vært kjekt med et slikt foretak i Bergen også=) Evt generellt lavere priser på frukt og grønt i dagligvare butikkene!

Unknown sa...

Så spennende ut syntes jeg ;)