22 mars 2009

Gitarkamerater, hjerte og bakels

En effektiv søndag nærmer seg slutten. Jeg tenkte jeg skulle oppsummere dagen med å se noen fagrelaterte filmer på youtube, siden det ofte kan være litt enklere å få ting på plass gjennom animasjoner i forhold til å hvile øynene i boka på en figur du ikke skjønner opp ned av… Var bare det at jeg ikke fant noe om hjertet utvikkling med det samme, endte i stedet med å humre meg gjennom denne lystige og underholdende opptreden. En aldri så liten digresjon, for å si det  som vår samfunnsfaglærer i tiende til stadighet gjorde. (Det skal vel også sies at den digresjonerende læreren var en av de beste lærerene!) 

Fant også det jeg var ute etter: Kort snutt om hjertets utvikkling.

Ellers sitter jeg å knaskrer tyrkisk pepper, om det skulle være av interesse… Er forresten eneste godteri vi har i hus, jeg har snavla og grafsa gjennom alle skap i reneste hamsterstil, men kunne ikke oppdrive noe annet av interesse. Dog minner det meg til tider litt for meget om russetida, da enorme mengder av type flytende tyrker ble inntatt… Kjenner det ikke helt tilfredstiller godte sjuken,  kanskje lage bakels til himmeblå?  Vi samles vel som vanlig en liten gjeng tenker jeg. Så er det noen som har en god oppskrift på lur kanskje!? Legg det gjerne igjen i kommentar feltet (Ja, jeg må ha oppskrift, kan ikke noe slikt uten att)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, det var det da.. Det kommer alt an på hva en har i skapene det Marie... Egg, sukker, melk og mjøl må en ha... Ellers gjør det seg med både smelta smør og vaniljesukker. Har du i tillegg vaniljesaus og/eller rømme å ha i blir de ekstra gode;) Ha en flott kveld:)

Linn Renate sa...

Å jø.. Alt mulig rart som fylt paprika og ciabatta kan du å laga, men ikje bakels?? Men e vel sommå menneskje som nylig fortalt at ho aldri ha laga pannkak heller;)

Anonym sa...

Morsome Maja:)

Her skal e inn å titte litt oftere;) Kor det går me d?