20 april 2009

Fotobok!

I løpet av et år tar jeg generelt ganske så mange bilder, faktisk i overkant av 10 000. Dessverre blir det ikke så ofte jeg får tid til å fremkalle bildene og sette de i album. (Det der scrapbooking anfallet gikk egentlig over før det starta) Det er her fotobøker er en genial og enkel løsning. Ingen lim og stygge fingermerker på bildene. Bare en fin enkel bok med de bilder, tekster og formater man selv måtte ønske. Den kommer ferdigtrykt i postkassa. I går ble jeg ferdig med fotobok for det siste året. Tror jeg fikk skvisa inn over 300 bilder. Gleder meg til å få den i posten.

image

For-, og bakside på fotoboka, lerret stoff.

image

Et lite klipp fra boka.

Neste fotoprosjekt er tre bilder på lerret av gullengle niesene og nevøen på Smøla. Dessuten skal vi ha et ganske stort bilde i størrelse 70x100 over sofaen, men vi greier ikke bestemme oss (les: jeg) av hva det skal være. Noen som har tips til forslag av motiv?

7 kommentarer:

Ingrid sa...

Heia :) Koss sie e d du bestille gjennom ? Har hørt at mang tå sa fotobøkern e så dyr sjø... ?

Marie sa...

Jeg bestiller gjennom http://www.pixum.dk/fotobog.

gå til .no for norsk levering. (Da kommer prisene i euro)

De koster fra 79 kr. Den jeg bestilte nå kosta litt over 500, men den inneholdt ganske så mange sider. Generelt ligger de på et par hundre. Det er ganske rimelig spør du meg når den kommer fiks ferdig :-)

Ingrid sa...

Jupp, d e sant ! :) Kjempefine bursdagsgava e d å, Margit ga ei slik bok t Bestemor og Bestefar på Sunde, me bilde tå alle barnebarna i, å denj vart dæm kjempegla for :)

oddny iren sa...

ja, fotobøker er fint. for tre år siden laget jeg to, men da fikk jeg ikke skvisa inn mer enn 20 bilder eller noe sånnt...fotoknudsen d da. hvor framkaller du fotobøkene da? Ikke lenge igjen til sommeren nå nei. Har hatt en stri tørn på sykehjemmet i kveld. Jeg ble regelrett utkjeftet opp i stryn:( glad det snart er ferie...

oddny iren sa...

oj nå leste jeg hvor du hadde bestilt de hen....:)

Anonym sa...

Den beste i Norge er Japan foto. velig grei å bruke. der betaler en etter antall sider og så er det opp til eg og skvise inn bilder. Det finnes også en måte som gjør at bildene legger seg automatisk og du slipper å tenke.
Dette som et tips fra tanta i Fredrikstad som forsatt ikke skjønner hvordan jeg kan skrive her uten å være annonym

Naboen sa...

Okay, hvorfor et så forferdelig bilde av meg??? Gapskratter med dobbelthake og greier!? Du asså.

Gla`i dæ forde da...
Klems