28 april 2009

Motivasjon og slikt

“Motivasjon defineres ofte som det som forårsaker aktivitet hos individet, det som holder denne aktiviteten ved like og det som gir den mål og mening. Motiverte mennesker er mennesker som kommer i gang, viser engasjement og målrettethet, viser utholdenhet og ofte har positive tanker om et arbeid eller prosjekt”

Jeg kom hjem fra skolen for et par timer siden og har verken greid å  holde aktiviteten ved like eller gi det mål og mening. Det vil si at målet er jo at jeg om en del år forhåpentligvis blir en dyktig lege, men det virker som om det er noen lange år med noe “meningsløs” lesing foran seg. Slik kjennes det i dag, i morgen kan det plutselig være noe helt annet. Da kan jeg være glad og meget fornøyd over å ha lest og forhåpentligvis lært noe super spennende! Hva motiverer deg?

I dag fikk jeg papirer på at feriejobben er i orden. Jeg skal jobbe en uke for Energiregion Møre, med en energileir for ungdom  og så skal jeg være 3 uker i hjemmesykepleien, før jeg avslutter med en uke med nattevakter på Smøla sykehjem. På denne tiden skal jeg også i intet mindre enn 2 bryllupper og være tostmaster i det ene. Skal bli interessant og morsomt. Jeg har satt av en uke ferie i slutten av juli for å ha noe “tilgjengelig”. Eller mulig jentetur. Vi får se. Godt å ha muligheten til det.  August er foreløpig helt åpen og den motivasjonen jeg nå har, er at jeg skal jobbe hardt for at jeg ikke må ned til DK for å ta en sur re-eksamen. Så jeg får vel bare åpne boka å sette i gang…

Forår i Odense

Fin ettermiddag i parken på søndag. Tulipanene er snart avblomstret (!)

Kom forresten på en STOR motivasjonsfaktor til; jeg skal hjem til Smøla om 15 dg. JIPPI.

2 kommentarer:

Linn Renate sa...

Du e så flink att`e =)

Margit sa...

oi, for en fargerik park :D