24 desember 2008

Jul hjemme!

Jul i stua
Sitter sent oppe i natt også. Det er enkelte netter man ønsker aldri skal ta slutt. Bare nyte de! I går var en slik natt, vi satt oppe til klokka var 3, nesten bare for å benekte at Øyvind skulle reise om få timer. Han reiste på jobb tidlig i morres med den første hurtigbåten... Så utpå kvelden pynta vi juletreet, hengte opp alle julekort og åpna noen julegaver.
Kjøkkenet
Jeg for min del måtte pakke om en julegaven til Øyvind siden han skulle fly med kun håndbaggasje. Pakken er nemlig ikke en helt ordinær enkelt julegave, men en romjulskalender, som også inneholdt noen få flytende elementer... Litt ymse med andre ord. Dog var nok 24 ml philips shaving condition`er relativt avslørende for hva som venter en dag!

Nissen i stua
I dag har jeg vaska litt hjemme hos mamma og pappa, før jeg, Linn og Linn dro på Hopen for å drikke litt kaffe, sammen med Eirin. Trivelig å ses igjen! Etter dette skulle jeg handle julegaver fra mamma til pappa og fra pappa til mamma. Årlig tradisjonelt oppdrag. Endte med at jeg måtte konferere med pappa og at vi i stedet handlet noen møbler til stua. Etter dette ble jeg skyssa på jobb. Koselig å være tilbake i hjemmesykepleien på Smøla. Har jobba sammen med Linn i hjemmesykepleien og det er alltid like kjekt. Dessuten var Oddny Iren inne på kortidsavdelinga, skikkelig trivelige kollegaer med andre ord.

I kveld har mamma, pappa og Bjørn Ole vært her å spist litt kveldsmat. I morgen skal jeg gå dobbeltvakt, dvs jobbe på kvelden og natta i hjemmesykepleien. Skal også ut til noen pasienter en liten tur på formiddagen. Litt underlig å si det, men gleder meg faktisk til å jobb også!

Engel jeg fikk av bestemor for mange år siden

Håper alle sammen får en riktig fin jul, uansett om du er hjemme med familien, er alene, på jobb, eller ha andre planer!

Stor juleklem fra Marie!

5 kommentarer:

oddny iren sa...

God Jul Marie:)

Nå sitter jeg og venter på mamma, vi skal gå tur:) hehe...Har klemt på utallige gaver og gleder meg til kvelden:) hehe...håper du får en fornøyelig kveld/natt på jobb!

Har dere pussa opp kjøkkenet eller? Så litt annerledes ut enn det var sist jeg var der.

Vi snakkes!

Aud Jorunn sa...

Godt med gode tradisjoner Marie. Ønsker deg en riktig god jul og et flott nytt år

Tonebone sa...

Koselig å lese bloggen din. Det er godt å være hæm åt ho mor og far på Smøla, det er vi to om. God jul Marie. :)

Ingrid sa...

God jul Marie :) Håper du koser deg selv om du jobber da !

Marie sa...

God jul til dere alle sammen! Vi har pussa opp i DK, ikke her på Smøla nei. Så ikke rart det ser litt anerledes ut ;-)