30 desember 2008

Trist brann.

En gård brant ned til grunnen i natt på Smøla. 80 kyr brant inne og bonden å resten av familien måtte se livverket gå opp i flammer. Det må være en ufattelig vanskelig å se at det du ha bygd opp fra grunnen i løpet av noen minutter forvinner i flammene. Jeg har mange fine minner fra denne gården, siden jeg gikk i barnehage med og var gode venner med tvillingsønnene til de som bor her...
  • Det var her jeg smugla med meg en kattunge ut fra fjøset for å forsøke å få den med meg hjem under genseren.
  • Det var her jeg melka min første ku.
  • Det var her vi mata og lekte med kalvene.
  • Det var her vi holdt våre første "kommunestyre" møter, med morens gamle papirer.

Heldigvis gikk ikke bolighuset tapt, men virkelig trist å se dyra og gården brenne opp. Mange tanker går til familien i den tøffe tiden. Bilde fra TidensKrav

1 kommentar:

Margit sa...

ja, herregud, føler virkelig med familien der ja!! Men, det må være lov til å prise seg lykkelig for at ikke menneskeliv gikk tapt, selv om både tapet av fjøs og alle kyrne må være tungt!!