08 desember 2008

Jul i Odense

Fredagskveld, skulle vi samles en gjeng for å lage middag og se håndballkamp hjemme hos meg. Jeg og Lene dro å handla. Da vi kom frem hadde det akkurat skjedd en trafikkulykke. Vi fikk satt fra oss bilen, på parkeringsplassen og gikk bort. Lægebil, ambulanse og politi var da kommet. Så det var ikke så mye mer vi kunne gjøre, så handla bare ferdig. Da vi kom ut igjen, hadde jeg fått bot, for å ikke ha stillt parkeringsskiva, sure 510 kr, men jeg akter ikke å betale. Noen fordeler skal man vel ha med å ha en norsk registrer bil her... (er desverre ikke første gangen) Ellers ble kvelden svært så koselig. Ble noen episoder SATC utpå natta, mens Melanie sov.

Lørdag var vi innom H.C Andersens julemarked, i den gamle bydelen. Her er det marked, underholdning og "gammeldags julestemning. Veldig koselig!

På veien hjem stakk vi innom en helt fantastisk blomster/interiørbutikk. De har utrolig masse fint! Odense har ett høyhus, dette på fisketorvet. Her er også starten på den julepyntede gågata.
Lene hadde besøk av sin vennine Mari. Utpå kvelden hadde Lene vors, spilte buzz og skravla. Jeg gikk hjem ganske tidlig, siden jeg måtte opp kl 5.45 søndag, siden jeg skulle på dagvakt på intensivavdelinga gjennom FADL. Kjempespennede og like interessant som alltid. Dessuten er det veldig hyggelige folk man jobber sammen med! Vel nå skal jeg fortsette å lese litt her igjen. Snart jul!

3 kommentarer:

oddny iren sa...

hei så koselig du har det i Odense da. Skikkelig julestemning. ser at jeg herma etter deg på forrige bloggnotat. var ikke meninga altså:) hehe...hadde feta opp "viktige" ord... :)

Anonym sa...

Gleder meg til å se deg i jula!
Jeg har forresten tatt utfordringen din ;)

Marie sa...

Heter ikke herming vettu Oddny, henta bare inspirasjon ;)