06 november 2008

London Calling

Om 8 timer setter vi kursen mot London. Skal bli utrolig herlig å reise bort en tur! Dog har jeg ikke sulla meg til å pakka noe som helst enda, bare forsikra meg om at jeg har passet mitt her, så da ordner det seg. Vi skal bo på InterContinental Hotel, i London Park Lane. 5 stjernes faktisk det ser riktig flott ut! Sånn økonomisk sett er det faktisk mulig å bo veldig godt i de fleste storbyer hvis man booker hotell gjennom http://www.hotwire.com/ (Her er ukens nyttige reklame)


Det er et genialt konsept som er en ganske godt bevart hemmelighet. Når du går inn på siden og legger inn by og datoer får en opp en liste med aktuelle hoteller, tjenester og stjernenivået. Men en ser altså ikke hvilket hotell det er, bare i hvilket område det ligger og prisen. Det er først etter man har betalt man får vite hvilket hotell det er. Dette fordi hotellene ikke vil dumpe prisene på sine egne sider og fremstå som de har dårlig belegg. For prisene er utvilsomt meget redusert. I forhold til opprinnelig pris gjennom hotellet er det på denne turen ca 4000 å spare! Det mest ekstreme tilfellet så langt var da vi reise til Paris i sommer, vi bestilte på samme måte gjennom hotwire og fikk bo på Hilton Hotel Paris. Vi betalte vel sånn ca 3000 for 3 netter mens om vi hadde bestilt gjennom hotellet hadde det blitt nærmere 14000!
Nå gleder jeg meg bare til å sette meg på flyet! Men får kanskje pakke litt først...




Et ganske så flott bad! Rom med utsikt mot Hyde Park

Så får en bare håpe at det står til forventingene!

4 kommentarer:

oddny iren sa...

Heia! Skal holde godt på hemmeligheten:) dere får ha god tur til London da Marie og Øyvind!!! Kos dere så masse.

Tonebone sa...

Hei Marie, stadig finner man nye folk på blogging som man kjenner fra før. Kjekt. Du er herved lagt til min liste! Kos deg i Londres!

Margit sa...

Supert tips jo:) Det skal jeg benytte meg av;) Kos deg masse i London!!

Unknown sa...

London er fantastisk :)
Nå ble jeg skikkelig missunnelig