10 februar 2009

For en formiddag…

Jeg fikk ikke sove i går kveld… Klokken ble 1, 2, 3, og den var 4 siste gang jeg så på klokka. Da kjenner man nesten at panikken brer seg for man må jo sove når det bare er 3 små timer til en vet man skal stå opp igjen. Sendte på en melding til mannen, som sørga for at jeg våkna. Har utvikla en slags lei immunitet mot vekkerklokka i gitte situasjoner nemlig, så opp kom jeg.

Hadde forelesning i anatomi fra kl 8-10. Etterpå var jeg en tur for å levere lønningslister, handle og annet småpjask. Jeg har nå forhåpentligvis ordna det slik at jeg ikke blir trukket 60% i skatt mer. Det danske skattesystem er svært underlig og dessuten betaler man mye mer enn hva man gjør i det Norge. Muligvis ikke om man er millionær, siden det er flat skatt. Uansett, det er ikke snakk om noe rettferdig fordeling hvertfall. Så til dere som påstår at Norge har så altfor høy skatt. Flytt til pølseland…

Etterpå måtte bilen ha litt bensin. Kom på at jeg måtte etterfylle spylervæske og da kunne jeg jo peile olje samtidig også. Jeg så at mannen som jobba på bensinstasjonen gløtta litt ut gjennom vinduet. Kjente at irritasjonen vokste. En jente anno 2009 kan faktisk åpne et panser og gjøre det mest elementære… Irritasjonen gitt hurtig over til forundring da undertegnede ble spurt om hun kunne tenke seg å jobbe på bensinstasjonen!!! Jeg, Marie, selge bensin, øl og røde danskepølser? Neppe, kommer ikke til å skje.

Så måtte jeg innom coop for å handle litt. Presterte selvsagt å rive ned en god del paprikaer i det jeg skulle legge de jeg hadde tatt i kurven. Den ene ble regelrett skvist i bakken. Mannen i grønnsaksdisken spurte om jeg skulle ha den, ehh, nei takk. (Trodde jo selvsagt han skulle kaste den) Men nei da, han legger den og de andre elegant tilbake midt oppe på de andre paprikaene. Herav har vi lært å vaske alle grønnsaker av bedre. odense

Mens jeg skrev dette innlegget ringte de faktisk fra coop; “vi har funnet din pung”. Ajaj, lommeboka mi. Alle kortene mine, ingen kontanter i den som vanlig, heldigvis får man si nå. Jeg er så vimsete, ikke første gang det skjer at jeg mister den. Nå har jeg sikkert lagt den igjen ved disken i det jeg skulle legge varene nedi nettet. Men er alltid like heldig, den blir funnet igjen. Så phu jeg er berget nok en gang!

Det har begynt å snødd ute igjen forresten, jeg liker det ikke. Derfor går jeg i hi en liten time… Kanskje hodet er mer med etterpå også?

4 kommentarer:

Linn Renate sa...

Som sagt, du burde ha alle viktige ting som lommebok, mobil og nøkler festet fast i en lenke eller noe sånt. Eller bare lære deg å holde orden på hvor slikt befinner seg? =)

Anonym sa...

Lille rotekopp! he he...neida...Fint bilde forresten.Utsikt over til min leilighet og mikro-altan. Masse gla i deg jenta mi! Klem

Anonym sa...

Ligger de i slekten eller????

Marie sa...

Tror det kan være genetisk betinget ja! Men jeg har jo tatt meg sammen en liten periode da :-) Tilbakefall, hehe.
Kommer bort siden Lene!