12 februar 2009

Vårstemmning!

I dag har snøen forsvunnet siden sola har vært oppe hele dagen! Fantastisk herlig å kjenne varmen fra den igjen! Vaska og rydda litt i ettermiddag og måtte kjøpe meg noen tulipaner for å få vårstemmninga inn i hjemmet. Koselig rett og slett. Er jo ganske så glad i blomser generelt, må vite. Fikk russenavnet blomsten. (Etter å ha nekta for å “hete” Blomster-Finn)

Ellers så sitter jeg å lurer på om jeg skal på jobb eller ikke i natt. Det ble tydeligvis ikke aftenvakt så... Jeg jobber for FADL (som står for Foreningen af Danske Lægestuderende) som sygeplejevikar. Vi kan skrive oss på de vaktene vi vil ha og vi står da disponibel for vaktbyrået frem til vaktstart, men det er jo ikke sikkert at man får vakter hvis det ikke er behov for det. Derfor lurer jeg på jeg skal sove litt slik at jeg er forbredt om telefonen ringer 22.50 eller om sansynligheten for at jeg blir oppringt er så liten at det ikke skjer.(Samtidig så er det er jo typisk da at noen kommer inn sent på kvelden og har behov for fastvakt.) Hmmm… Er ganske så trøtt siden det bare ble en 4t med søvn i natt også. Vi får se!

Er det vårstemmning hos deg da eller har du mer julestemmning siden det snør?

8 kommentarer:

Tonebone sa...

-24 grader og 1,5 meter med snø her gitt. Men nå som jeg har blitt så glad i gå på ski så er det bare fint. :)

Ingrid sa...

Her i Kr.Sund er det maks julestemning med snø, snø og enda mer snø :) Men i motsetning til mange andre, så synes jeg det er kjempekjekt, og gleder meg masse til å komme hjem på Smøla i morgen! Forhåpentligvis får jeg prøvd skia for første gang denne vinteren.

Skjeggdunet sa...

Hei og hopp!
Du må ikke sende slike vårstmningsrapporter som kommer oss her oppe i vinterland i hende. Du kan jo risikere at du får alle kjente/ kjær/mindre kjære og alle andre på dør;-) Æ vil ha vår æ!!!!

Skjeggdunet sa...

Det e allså din gamle tante i Ballby`n som skriv på Julie sin side;-) Klem klem

Anonym sa...

MINUS 19 OG 30 CM SNØ. vÅREN KOMMER NOK ENGANG ....

Linn Renate sa...

Jeg er dritt lei alt som heter snø! Klare vinterdager er fantastisk flott, egentlig=)Desverre er det å kjempe seg gjennom en halvmeter "blautsny" opp og ned fjellet til fots, på vakt i Hj.spl mildt sagt en utfordring.. Vekk med snøen!

Anonym sa...

Jeg vil også ha VÅR!!! Dritt lei av snø og slaps nå!! Vil ha sol, litt varme og joggesko!!!

Marie sa...

Vinter i Norge ser jeg. Men det er jo litt kos med snø og ski da. Men snø i by derimot hører kun hjemme i jula.