07 februar 2009

Ny mote?!

Jeg har blitt utfordra av Camilla.
Utfordringen lyder som følgende:
1.Gå til Mine Bilder/mapper
2.Velg den 6. mappen
3.Finn det 6. bildet
4.Sett bildet på bloggen og skriv litt om det
5.Inviter 6 nye og link til dem. Gi dem beskjed om utfordringen.
Ehhh, det bildet passer seg ikke på trykk... Så jeg tok meg den frihet å gå til den 7 mappen og 7 bilde. Der fant jeg bilde av ingen ringere enn mamma. Det ser kanskje ut som hun tilsynelatende skal innom nærmeste disko på det glade 70-tall, men nei da. Det er mamma skal i kirka for å bli konfirmert.
Historien er vel at kjolen ble et kompromiss mellom mamma og bestemors ønsker for dagen. Nå tenker du kanskje, kunne Severine Johanne Skaret gått med på en kort konfirmasjonskjole? Nei, nei det kunne hun selvsagt ikke ha gjort. For ved innkjøp av kjolen var kjolen langt under kne høyde. Men min "kreative" mor viste råd. Hun klippa likegodt av kjolen og dro til nabokona som under et skeptisk øyeblikk la den opp. Ergo ble nok mamma konfirmert i en av Smølas korteste kjoler noen sinne...
Jeg utfordrer herved: Eva, Tone, Kari, Oddny Iren, Julie, & Margit

2 kommentarer:

Sigrunn sa...

Å jø å jø kår nuskåt ho Solveig va her du. Men d va vel de flestan tå oss,te å me dæm som sto fær præst'n nån år tidliar enn ho. Æ tenkje me gru på crimplenekjolin min æ.....

Margit sa...

Kjolen var jo kjempekul!!! :)