09 februar 2009

Tidenes roligste?!

Da er jeg hjemme igjen fra nattevakt. Vaktene her begynner kl 23 og varer til kl 7. Det er to timer mindre enn hva de gjør når jeg arbeider hjemme, noe som er ganske så godt egentlig. Men jeg greier liksom aldri å falle til ro etter vakten. Samme når jeg kommer hjem fra kveldsvakt og skal sove... Har kanskje vært på noe som må karaktriseres som tidenes roligste vakt, noen sinne. Sånn er det når man sitter fastvakt, det varierer veldig hvilket arbeid man gjør.

Man kan ha travle vakter på intensiv avdelinga som virkelig er intensive, eller sånne som i natt, hvor man ikke engang får hilst på pasienten... Sistnevnte er fint sånn sett siden man kan gå igjennom litt pensum litteratur, men vaktene kan bli en smule lange. Eller er det jo fint å legge merke til at sola står opp tidligere for hver dag som går, gatelysene slo seg faktisk av i det jeg gikk ut fra sykehuset kvart over sju, det betyr bare en ting; Det nærmer seg VÅR! Men da skal jeg drømme om varmere tider å finne loppekassa her.
Ha en strålende fin mandag alle sammen!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en strålende fin mandag du også :)

Linn Renate sa...

Ikke noe særlig når det blir for rolig på vakt, da går timene altfor sent avgårde.. Fint at du får tid til å lese da=)