29 januar 2009

Ari, Snåsamannen og flislegging

I dag har jeg nok en gang kommet til det punktet at oppussing ikke er så gøy som man innbiller seg på forhånd. På TV i interiørprogrammer ser alt så lekende lett ut. Man tryller på en vegg med maling, tapeten legger seg pent på plass, flisene ligger der fullstendig ferdig fuget . Realiteten er derimot en helt annen. Malinga drypper, vinduer er noe hersk å male, tapeten har ikke kommet i posten enda og flisene skal fuges og vaskes sånn ca 8 ganger etterpå for at resultatet skal bli bra. Det er sistnevnte vi sitter å venter på i følgende stund at det skal tørke litt før vi går i gang… Så nå sitter jeg å drikker lunken kaffe fra i morres, hører nattønsket og venter på at tiden skal gå.

Ellers konstaterer jeg med at verden går sin vante gang. Ari Behn synes adventskalendere er oppskrytt så han har tydeligvis laget januar versjon der han daglig en person han ”angriper” en ny person. Å media dekker det hele som en flokk maur på vei mot sukkerskåla. Snåsamannen har også vanskeligheter med å holde seg utafor medienes søkelys, i dag har TV2 som hovedsak at - Snåsamannen spådde krigen i Gaza. Vel, man trenger ikke akkurat være synsk for å ”spå” det. For å bevise hvor synsk jeg er våger derfor å komme med følgende påstander:

Maries spådommer for nærmeste fremtid:
- Det vil bli uroligheter i gaza igjen.
- Ari Behn kommer nok i avisa i morra.
- Badet blir ferdig (!)
- Marie vil snart gjennoppta sitt sosiale liv

Oppussingsskoa mine, de brukes til fint lite annet, bare så det er sagt!

Ingen kommentarer: