03 januar 2009

Hverdagen nærmer seg

I morgen, reiser jeg tilbake til Odense igjen. Gitt plutselig opp for meg i går, at det var i overmorgen jeg skulle reise, pussig, nesten så man fortrenger det. Det er overhode ikke slik at jeg ikke trives der, det er bare så himla godt å være hjemme også. Dog er det ikke akkurat syndt i meg, skal tilbake igjen om under 3 uker, må vel bare ta to eksamener først. Så da blir det 10 dager med fullstendig fri. En ting har jeg hvertfall bestemt meg for; jeg skal ikke jobbe!

Mot normalt så å si. Det har blitt altfor mye jobbing i jula, næmere 100t på snaue 10 dg. I utgangspunktet hadde jeg 3 vakter, men jeg må bli flinkere til å si nei. Men det meste er 133% helligdagstillegg og overtid, så da blir det jo brukbart betalt. 1 nyttårsdag ble jeg oppringt fra jobb mens jeg var å spiste middag til svigers, var visstnok satt opp på vakt... Ble litt småiritert, for jeg visste jo jeg ikke hadde sagt ja. Det var slik at avd.spl hadde glemt å sagt i fra. Men, men, når jeg først var der gikk jo vakta kjapt, så nå er det bare å vente på lønna.

I dag har jeg lest (litt), passet en av mine elskverdige tantebarn og ryddet ut jula og ble ferdig med sistnevnte for 5 min siden. Kom sånn plutselig på at det ville være lurt å gjøre fra seg det. Siden det skal pakkes og feires bursdag til bestemor i dag. Vel dette ble et langt og meget uinteressant innlegg, omtrendt som denne dagen. Dagens lille høydare var akebrett tur med Hallvard, Christoffer og Linn Renate på formiddagen.

3 kommentarer:

Margit sa...

Æsj, kjenner jeg blir sint jeg!! Så utrolig dårlig å sette deg opp å vakt uten å høre med deg først!!!

Du får ha masse lykke til med eksamene, selv om jeg tviler på at du trenger det;p

Linn Renate sa...

Var kos med en "tante"dag! Må vi gjøre igjen, enten i påska eller til sommeren:)

Marie sa...

Margit: gleder meg bare til pengene kommer på konto nå ;-)

Linn: syns du ska ta dæ en tur hjem før påsk!!!