25 januar 2009

Jeg har for lite å gjøre...

Søndagskveld. Jeg har nå hatt i overkant av 50t fri. Begynner å bli en smule rastløs. I dag har vi vaska og rydda her. Mannen skulle flislege gulvet i kveld, men det viste seg at butikken nok hadde feilberegna limmengden ganske så betraktelig, så det ble kun lagt 10 flis. Nå har mannen tatt kvelden og titter på 24 på tv2. Det interesserer meg ikke såmye, så hva gjør så den perfekte husmora etter at grønnsåplukta har lagt seg?! Jo, hun baker. Først pizza til sin flinke mann, (som heldigvis unngikk middag til sin svigermor, den salte riskremen var uforglemmelig) deretter baka jeg ciabatta. Tror jeg, de får heve over natta, også får vi se hva det ender med.

Det er nok sikkert ikke hva den perfekte husmora villa ha gjort, men jeg er altså ikke henne og kommer nok aldri til å bli det heller. Jeg har derimot fått et supert redskap som kan hjelpe meg på veien, la meg introdusere dere for mister Kenwood Major Titanium som jeg fikk til mannen i juegave. Den kjekke minikokken som gjør enhver form for matlaging som en lek. (Jeg vet egentlig ikke så mye om det da det eneste jeg har bakt er 1 porsjon kjeks og 2 deiger i dag) Anyway, den smekker sammen en deig i en fei, men det beste av alt er etter min oppfattning at alt av utstyr og liknende kan gå i oppvaskmaskina.
Dessuten får man jo ekstra god til til å fjase. Jeg hadde altfor god tid i dag. Hadde gleden som kun en baby har, når han oppdager seg selv i speilet for første gang, når jeg så alle de artige utrykkene man får i en slik oval form. Det ble grundig dokumentert siden kameraet lå rett ved siden av meg.

Major Marie avslutter sitt hundrede innlegg med ønske alle en riktig god natt!

1 kommentar:

Linn Renate sa...

Fiffig sak den Kenwooden din, Major Marie=) Synes nå virkelig du nærmer deg den perfekte husmor!