12 januar 2009

Hjelp!

Jeg har skrevet om dette før, men det kan ikke gjentas for ofte: Hjelp de sivile! Hver tredje som drepes i Gaza er barn. Men man hjelper ikke ved å rølpe rundt i Oslo sine gater, eller gå til angrep på McDonals. Blitz skriver om den såkalte "fredsaktivistiske" ånden på sine nettsider.

"I dagene som kommer så vil det være mange som skal ta avstand fra opprørernes steinkasting, ruteknusing og annen motstand mot den ettergivende linja som Norge har i forhold til Israel sin okkupasjon, men Blitz støtter og hilser opprørerne velkommen og ser fram til å delta i videre kamper mot okkupasjonen av Palestina."

Jeg gidder ikke kommentere det en gang, er så dumt at det får stå for seg selv. I stedet vil jeg oppfordre alle andre om å gå inn på unicef sine sider for å hjelpe de som trenger det, de sivile!
Bildet viser trippelamputasjon hos et barn, hentet fra en strek bildeserie i legeforeningens Tidsskriftet

3 kommentarer:

Aud Jorunn sa...

Så hjertens enig med deg Marie. Når demonstrasjoner mot krig utvikler seg til gatekamper blir det bare for dumt. Og jeg er ikke helt sikker på om alle demostrantene vet hva det dreier seg om, tror nok noen der er med kun for å få lage ufred. Krig er grusomt uansett hvor i verden den utkjempes. Akkurat nå er det på Gaza barn og andre sivilister får lide.

Anonym sa...

Hva Gilbert forsvare og hvorfor sivile og barn dør..

http://www.youtube.com/watch?v=7_OGhj43GAE

Marie sa...

Godt sagt Aud Jorunn!!!

Gilbert forsvarer ikke det. Jeg er opptatt av at krigen stopper så ikke uskyldige sivile rammes, så kan man drøfte tingenes tilstand og konfliktløsning etterhvert.