20 januar 2009

My fellow citizens:

. "In reaffirming the greatness of our nation, we understand that greatness is never a given. It must be earned"
Jeg måtte ta en pause fra eksamenslesinga i dag for å få med meg innsettelsestalen til Obama. Fantastisk! Det skal bli spennede å se hva den mannen får utrettet, tror det kan bli mange interessante veivalg han må ta.
Selv begynner jeg nå å komme ut i fra den panikkartede eksamensangst følesen som kommer snikende i dagene før eksamen. Jeg blir skikkelig irritert på alt og alle. Sutrete og grinete. Sover dårlig om natta og drømmer fælt. ( I natt var det "bare" at det kom en hånd gjennom postsprekken i døra, som skulle kvele meg og kaste meg ut av leiligheta) Ikke spesielt hyggelig med andre ord, men drømmene og humøret bruker å snu og jeg mener egentlig ikke å være slik. Så nå vil jeg egentlig bare ha det hele overstått. Nesten halvannen uke med fri venter! Skal bli utrolig fantastisk herlig!
Gliser bredt ved tanken, kan ikke huske sist jeg hadde så lenge fri, uten noe slags form for jobb eller skolearbeid. Så nei, jeg skal verken jobbe på sykehjemmet, hjemmesykepleien, bofellesskapet eller noe annet sted. Nei, ikke bare noen timer heller. Ikke "ut" en liten tur. Ikke ring søndagsmorgen kl 6 å vekk meg. Nei, sa jeg! Ikke vits å spørre en gang!
Så må bare huske på at jeg har skrevet disse linjene her da, slik at jeg i søvne faktisk ikke svarer; okey da...

5 kommentarer:

Linn Renate sa...

Fint at du endelig unner deg en liten pause i lesinga, kjære venn.. Som foreleseren vår sa, "da e viktig å ikje overloada hjernen!"
Gled deg til en herlig ferie med Øyvind, og prøv å la vær å jobbe for mye;)

Margit sa...

Masse lykke til med eksamen!
Kjenner til den eksamens-greia der... Jeg må være helt alene de siste dagene før eksamen, og da er jeg fullstendig nervevrak:p

Tonebone sa...

Lykke til med eksamen Marie! Sjekk hvordan månen er også. Er det fullmåne sover jeg dårligere og har mareritt. Tidevann - vann i kroppen. Helt overbevist om at det henger sammen..

Anonym sa...

Hørte dem snakket om å ringe til deg i morgen,

oddny iren sa...

Lykke til med eksamen! (om jeg ikke har sagt det før)