18 januar 2009

Dream

Det er sjelden jeg drømmer mye om natta, men den siste uka har det vært minst en detaljert drøm (eller mareritt for den del) hver eneste natt. Natt til i går ble jeg drept, av en knivstikker, grusomt siden jeg drømte at jeg fikk med meg at vedkommende parterte meg opp… Tror det har med at nettavisen kunne opplyse om at det var en knivstikker på frifot i Odense.

I natt ble jeg påkjørt av en bil ved fergekaia på Edøya. Det var forresten søskenbarnet til Øyvind som kjørte. (hvorfor akkurat han?!) Jeg hadde egentlig bare et lite sår på foten som konsekvens av det hele, men etter hvert revna huden, mer og mer rundt hele foten. Jeg kom meg ikke på legevakta, fordi det ikke var lege på Smøla… Dessuten måtte jeg huske hvert latinske navn på en hver skadet struktur, når jeg skulle beskrive skadene i telefonen til mamma. Hvis ikke nekta hun å tro på meg at det hadde skjedd, jeg kunne jo naturligvis ikke gå noen plass, så jeg måtte ha henne til å hente meg, for det var ingen andre å se… Mulig dette var pga at jeg så en disseksjonsvideo rett før jeg la meg i går kveld.

For øvrig kan det også opplyses om at det ikke er spesielt lurt å google ordene C-section og childbirth rett før man legger seg, selv ikke i faglig øyemed. (Hvertfall ikke hvis man ser videoer i tillegg.) Jeg gjenomgikk begge deler påfølgende natt og det var verken spesielt pent eller hyggelig.

Jeg savner drømmer hvor jeg våkner med et smil om munnen, drømmer med lykkelige mennesker og morsomme situasjoner, som man ikke vil ta slutt når man våkner. Så snur man seg i senga og sover i 5 minutter til, i stedet for å springe i dusjen og forsøke å tenke på noe helt annet.

When I feel blue in the night
And I need you to hold me tight
Whenever I want you, all I have to do is Dream



Drømmer du mye om natta da?

4 kommentarer:

Tonebone sa...

Man drømmer vel mye om det man eksponeres for før man sovner.. I går kveld da min kjære la seg (jeg hadde lagt meg for 1 time siden) så skulle han gi meg en klem, men det han fikk tilbake var: "Åååååå, bare gå forbi du din skioman". Hehe, skikkelig klar for skitur sikkert. Men mareritt er ikke noe artig! Håper du sover bedre i natt.

Anonym sa...

Din gamle tante har de iste nettene gjort følgende: natt 1: tatt livet av alle sine gamle elskere med henholdsvis drukning,knivstikking,stol og heissjakt. Den siste var Kyprioten og det var med heisen på hotel Olympia. Onkel er nå på vakt for han tror han er den neste på listen. Så natt 2 var jeg geriliakriger i Gaza. Hadde ikke andre våpen enn mine tenner og negler så det var litt dårlig med utstyret. Hva som venter i natt er jeg spent på....har sett Max Manus på kino !

Skjeggdunet sa...

Jeg drømmer egentlig ikke så mye, men jeg har noen som går igjen.

NR 1 er den beste drømmen i hele verden! Jeg vinner SINNSYKE mengder penger på V75 og lotto.

NR 2 er sikkelig sikkelig ekkel og har faktisk ført til at jeg har ringt min kjære Jonas i søvne og skreket til han.
Den handler om dop og drap og alle grusomheter. Og alt utarter seg ved FUNPARK på futura :P Crazye greier.

Linn Renate sa...

Vel, mine drømmer varierer, alt fra måneferd med M/F Tustna, til sjarkfiskeri nordafor.. Et sted må vel alle våre rare tanker få utløp=)